Kedves érdeklődők, ez a poszt 2020-as, kérjük, ne jelentkezzetek!

Június 20., szombat 14-18h, online. A tanfolyamot azoknak ajánljuk, akik már rendelkeznek valamennyi meditációs tapasztalattal.

Minden fájdalom megérdemli, hogy az együttérzés meleg ölelésében tartsuk, és ezáltal megtörténhessen a gyógyulás

Kristin Neff

A legtöbben együttérzéssel fordulunk egy barátunk vagy szerettünk felé, ha az illető rosszul érzi magát. Milyen lenne, ha mi magunk is részesülnénk ebben a kedvességben és együttérzésben, amikor szenvedünk, kudarc ér, vagy értéktelennek érezzük magunkat? Egyetlen dologra van szükség ehhez: hogy magunkat is belefoglaljuk „együttérzésünk körébe”. Alapjában véve tehát egyszerű dologról van szó.

A mindfulness, azaz a tudatos jelenlét és az együttérzés-gyakorlatok hatékonyságát az évezredes hagyomány, illetve a modern tudományos kutatások is megerősítik.

Mi az a tudatos önegyüttérzés?

A tudatos önegyüttérzés a mindfulness és az önmagunk iránt kifejlesztett együttérzés képességeit kombinálja, így járulva hozzá érzelmi jóllétünkhöz.

A folyamatot a mindfulness alapozza meg, az, hogy szerető éberséggel fordulunk a nehéz tapasztalatok (gondolatok, érzelmek, testi érzetek) felé is. Az önegyüttérzés ezután jön: szerető éberséggel fordulunk magunk felé is. Ez a két képesség együtt megteremti azt az alapot, hogy érzelmileg stabil jelenléttel tudjunk jelen lenni még életünk nehéz pillanataiban is.

A jó hír, hogy az önegyüttérzés bárki számára elsajátítható.

A workshopon többek közt erről lesz szó:

  • Hogyan gyakorold a mindfulnesst és az önegyüttérzést a mindennapi életben
  • Hogyan tudod kedvességgel és nem önkritikával motiválni magad
  • Hogyan tudod az értékeiddel összhangban élni az életed
  • Hogyan kezeld könnyebben a nehéz érzelmeket
  • Hogyan dolgozz a bonyolult emberi kapcsolatokkal
  • Mit tegyél, ha segítő szakmában dolgozol, és fenyeget a kiégés
  • Hogyan segíts másoknak az önegyüttérzés révén

Az önegyüttérzés az a képesség, hogy megnyugtassuk, megvigasztaljuk és megerősítsük magunkat, illetve az, hogy megvédjük magunkat, gondoskodjunk magunkról, motiváljuk magunkat – még akkor is, ha az életünkben épp nem mennek jól a dolgok.

Számos kutatás bizonyította, hogy az önegyüttérzés erősen összefügg az érzelmi jólléttel, az élet kihívásaival való megbirkózással, a szorongás és depresszió alacsonyabb szintjével, egészségesebb szokásokkal – például az étkezés és testmozgás területén – és kielégítőbb személyes kapcsolatokkal. Ez a belső erőforrás lehetővé teszi, hogy mélyebben megéljük az emberi létet, azt, hogy még inkább önmagunk legyünk.

A workshopon való részvétel feltétele, hogy rendelkezz valamennyi meditációs tapasztalattal, mivel az alapokra nem fogunk külön kitérni. Ezért elsősorban azok számára lehet hasznos, akik szeretnék bővíteni a repertoárjukat az együttérzés-önegyüttérzés gyakorlatokkal.

Szalai Balázs mindfulness-oktató

Oktató

Szalai Balázs, MBCT-tréner.
25 éve foglalkozik meditációval és mindfulness-szel. Oktatói képesítését az Oxford Mindfulness Centre-nél szerezte. A Magyar Mindfulness és Kontemplatív Egyesület tagja.

Időpont, helyszín

Június 20., szombat, 14-18h, rövid szünettel. A Zoom videokonferencia-szoftvert fogjuk használni.

Nekem való-e?

  • A workshopot alapvetően azoknak ajánljuk, akik már ismerik a mindfulnesst vagy egyéb meditációs technikát gyakorolnak.
  • Az önegyüttérzés, amellett hogy csökkentheti az érzelmi stresszt, fel is tárhatja azt a fájdalmat, amit lehet, hogy évek, évtizedek óta hurcolunk magunkban. Emiatt a program során felbukkanhatnak nehéz érzelmek, esetleg régi, traumatikus emlékek. Az oktató segít abban, hogy a résztvevők biztonságban és kényelemben érezzék magukat, de a résztvevőknek a program előtt tudatosítaniuk kell, hogy alapvetően ők felelősek a saját érzelmi jóllétükért.
  • A tudatos önegyüttérzésnek terápiás, gyógyító hatása lehet, de nem terápia. A programban a hangsúly a tudatos jelenlét és az önegyüttérzés készségeinek fejlesztésén van. A program nem helyettesíti az orvosi vagy pszichológiai kezelést, tehát a tanfolyamon való részvétel feltétele, hogy a jelentkező jelenleg ne küzdjön olyan súlyos lelki problémákkal, amelyek szakpszichológiai / pszichiátriai kezelést igényelnek (ilyen például a kábítószerhasználat, pszichózis, akut depresszió, öngyilkossági hajlam, terápiát igénylő szorongás / pánikbetegség vagy közeli hozzátartozó közelmúltbéli elvesztése). Ha kétségeid vannak, mindenképp beszéld meg ezeket a tanfolyam előtt az oktatóval.

A workshop 4 órás, díja 9.000 Ft. A helyeket a befizetés sorrendjében töltjük fel.

A workshopon maximum 19 hely van, ezért ha érdekel, jelezd időben!

Ha a díj kifizetése most nehézséget okoz, keress meg, és találunk megoldást.

Jelentkezés

(A hozzájárulást ne felejtsd el elolvasni és bekattintani, különben nem küldi el a jelentkezésedet!)

(Visited 1 460 times, 1 visits today)