A tanfolyam heti egy alkalommal, élő videókapcsolattal lesz megtartva. Ha szükséged van rá, akár 50% kedvezménnyel is részt vehetsz rajta.

„A mindfulness lényege, hogy teljesen ébren vagyunk az életünkben. Az, hogy érzékeljük minden pillanat rendkívüli elevenségét. Emellett hozzáférünk azokhoz a hatalmas belső erőforrásainkhoz is, amelyek bölcsességhez, fejlődéshez és gyógyuláshoz vezethetnek bennünket.”

Jon Kabat-Zinn

Ha rátaláltál erre az oldalra, talán már jó ideje keresel olyan megoldást, ami hozzásegíthet a kiegyensúlyozottabb, örömtelibb és egészségesebb élethez. Ebben a sokszor aggodalommal teli időszakban még fontosabb, hogy hozzáférjünk azokhoz a módszerekhez, amelyek hatékonyan képesek felvenni a harcot a stresszel, szorongással, alvászavarokkal. Ha régóta halogatod, hogy belevágj egy ilyen tanfolyamba, talán épp ez a legalkalmasabb időpont.

A mindfulness, azaz a tudatos jelenlét hatékonyságát az évezredes hagyomány, illetve a modern tudományos kutatások is megerősítik.

Nyolchetes tanfolyamunk az MBCT-t, a tudatos együttérzést és önegyüttérzést, illetve a traumakezelésből is ismert szomatikus módszereket ötvözi. Ezek azok a megközelítések, amelyeket a mostani helyzetben a leghasznosabbnak tartunk.

Photo by Mario Dobelmann on Unsplash

Mivel fogunk foglalkozni?

A tanfolyam többek között az MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) módszerén alapszik, amely a mindfulness meditációs módszereit ötvözi a modern nyugati pszichológia kognitív viselkedésterápiás szemléletével. E tekintetben az Oxford Mindfulness Centre tananyagát követjük. Az MBCT módszerét eredetileg krónikus depresszióban szenvedő emberek számára fejlesztették ki (Mark Williams, az Oxfordi Egyetem, John D. Teasdale, a Cambridge és Zindel Segal, a torontói Scarborough Egyetem professzora), és hatásossága a klinikai tapasztalatok szerint megegyezik a gyógyszeres kezelésével. Azóta bebizonyosodott, hogy az MBCT egyéb problémák, például krónikus stressz, szorongás, alvászavarok, függőségek esetében is hatékonynak bizonyult. 

  • A módszer segítségével nagyobb rálátást nyerünk a gondolati és érzelmi mintáinkra, a lelki problémáinkat okozó negatív gondolatmenetekre, szokásainkra
  • A kognitív viselkedésterápia megközelítése pedig segít ezeket kontextusba helyezni, megérteni, illetve adott esetben meg is változtatni.

Ezen kívül együttérzés- és önegyüttérzés-gyakorlatokat fogunk tanulni, illetve olyan test-alapú (szomatikus) módszereket, amelyek segítenek abban, hogy több belső erőforrással nézzünk szembe a mostani kihívásokkal.

A kurzuson megtanulhatjuk,

  • hogyan kezeljük a visszatérő, zavaró gondolatokat,
  • a múlton való őrlődést,
  • a jövőn való aggodalmaskodást
  • és általában a stresszt.

Emellett mivel a mindfulness-gyakorlatok javítják a figyelmünket, az összpontosításra való képességünket, önmagukban is segítenek a munkában, a tanulásban.

Szalai Balázs mindfulness-oktató

Oktató

Szalai Balázs, MBCT-tréner.
Több mint 25 éve foglalkozom meditációval és mindfulness-szel, mindfulness-tanári képesítésemet az Oxford Mindfulness Centre-nél szereztem. A Magyar Mindfulness és Kontemplatív Egyesület tagja vagyok. Ezen kívül egyike voltam az első Magyarországon kiképzett TRE (Trauma Release Excercises, trauma-, stressz- és feszültségoldó gyakorlatok)-providereknek, illetve oktatói képesítésem van a Realization Process szomatikus meditációs módszerben is.

Időpont, helyszín

A következő tanfolyam kezdési időpontja (kérlek, jelentkezz időben, mert korlátozott a létszám):

2023. november 10., péntek reggel 8-10h

Videokonferencia útján fogunk találkozni, így az ország bármely pontjáról vagy külföldről is tudsz csatlakozni. (Sőt, a csoport résztvevői egy hétig visszanézhetik a foglalkozások felvételét is, ha egy-egy alkalmon valaki nem tud részt venni.)

Fontos, hogy a tanfolyam ideje alatt rendszeres napi gyakorlásra is szükség lesz, aminek időtartama fél-egy óra. Ha jelenlegi élethelyzeted ezt nem teszi lehetővé, érdemesebb egy olyan időszakban belekezdeni, amikor erre időt tudsz szánni.

Nekem való-e?

  • A tanfolyamhoz teljesen kezdőként is lehet csatlakozni, nem kell attól félned, hogy nehéz vagy érthetetlen lesz.
  • Azoknak is ajánljuk, akik már ismerik a mindfulnesst, részt vettek korábban rövidebb tanfolyamon, esetleg egyénileg már elkezdtek gyakorolni, és úgy érzik, itt az ideje belevágni egy hosszabb kurzusba.
  • A program nem helyettesíti az orvosi vagy pszichológiai kezelést, ezért a tanfolyamon való részvétel feltétele, hogy a jelentkező jelenleg ne küzdjön olyan súlyos lelki problémákkal, amelyek szakpszichológiai / pszichiátriai kezelést igényelnek, ilyen a kábítószerhasználat, pszichózis, akut depresszió, öngyilkossági hajlam, terápiát igénylő szorongás / pánikbetegség vagy közeli hozzátartozó közelmúltbéli elvesztése. Ha kétségeid vannak, mindenképp beszéljük meg ezeket a tanfolyam előtt.

A tanfolyam díja

A tanfolyam díja normál esetben 54.000 Ft, de mivel a jelenlegi helyzetben különösen fontos, hogy elérhetőek legyenek a módszerek, szeretnénk megkönnyíteni a részvételt.

A közoktatásban, közegészségügyben, szociális területen dolgozók, illetve diákok, nyugdíjasok korábban is 50%-os áron vehettek részt, ezt a kedvezményt korábban (a járvány kezdetekor) megnyitottuk mindenkinek, aki igényt tart rá.
Így a 8-hetes tanfolyam 27.000 Ft-ba kerül.

Mindenki másnak lehetősége van a harmadával csökkentett árra,
így 36.000 Ft a részvételi díj.

Ha úgy érzed, hogy a helyzeted lehetővé teszi (ezzel egyben támogatva mások részvételét is),
válaszd az 54.000 Ft-os teljes árat.

Kizárólag rajtad múlik, melyik lehetőséget választod, nem szükséges megindokolnod.

Ha biztosan jönnél, de a díj kifizetése most nehézséget okoz, vagy részletekben szeretnél fizetni, keress meg, és találunk megoldást.

Kérlek, olvasd el az általános szerződési feltételeket.

Jelentkezés

(A hozzájárulást ne felejtsd el elolvasni és bekattintani, különben nem érvényes a jelentkezésed. A tájékoztató levelet személyesen küldöm majd el, ezért nem fogsz azonnal automatikus választ kapni, és kérlek, nézd majd meg a levélszemét mappában is.)

Ha kérdésed van a tanfolyammal kapcsolatban: info@mindfulnessmindenkinek.hu

(Visited 44 679 times, 3 visits today)